30 Mart 2013 Cumartesi

AY SAVAŞÇISI DÖNÜYOR!!!


Bugün nedendir bilinmez uyku tutmadı.
Duvardaki saati 04:11 olarak görükten sonra pcde bir saat ilerisini görmek,saatlerin ileri alınacağını bilmeyen biri olarak bende uyku sersemliğiyle birlikte bir 'Nasıl ya?' etkisi yarattı.

Bu kısa süreli şoku atlattıktan sonra 'Yar bana bir eğlence' moduyla internette gezinmeye başladım.Derken nerden aklımın içine girip kafamı kurcukladığını bilmediğim -heleki bu saatte- bir dürtü ile çocukluğumun çizgi filmi(!)-hepimiz onu bir çizgi film olarak tanımıştık-  'Ay Savaşçısı'nın,asıl ismiyle 'Sailor Moon'un son durumunu kolaçan etme dürtüsüyle Gıgıl Amca'nın başına geçtim.Geçen yıl,yani 3-5 ay önce bu güzel haberi duymuştum ancak kesin bir bilgi yoktu tabii ki.Ucu açık bir 2013 tarihi dolanıyordu ortalıklarda.

Gıgıl Amca'yı kurcuklarken bir kaç haber okudum:

6 Haziran 2012'te yayınlanan "Yeni Sailor Moon Animesi 2013'te" başlıklı haberde:
O sabah Sailor Moon'un 20. yıl dönümü özel etkinliğinde gelecek yaz yeni bir Sailor Moon animesi olacağı duyrulmuş.Sailor Moon'u seslendiren Kotono Mitsuishi ve Maskeli Şovalye'yi seslendiren Toru Furuya rollerine geri döneceklermiş.Tanıtım müziği ise"Z Otome Shinsou(Z Kızları Savaşı gibi bir çeviriye karşılık geliyor)" -orjinal ismiyle yazdım ki  bulabilip indirelim :P - Momoiro Clover Z adlı bir grup tarafından seslendirilecek imiş ve hatta o sabah,yani etkinlikte performanslarını da sergilemişler.İşte o performanstan bir kare:


Hatta şarkıyı da sizlerle paylaşıyorum.Bilmiyorum belki alışmadığımdandır ama eski tanıtım müzikleri daha bir büyülüydü sanki :/ Pek tatmin olmadım açıkcası ama....




Bu kez günümüze daha yakın bir haberle devam ediyorum efenim.11 Mart 2013'te yayınlanan "Toonami Yeni Sailor Moon Animesinin Yayınlanmasını İnceliyor" başlıklı haberde ise:
Mart'ın başlarında,Atlanta'da gerçekleşen MomoCon anime kongresindeki Toonami panelinde bir fan,yeni Sailor Moon'un bu yaz Japonya'da yayınlanıp yayınlanmayacağını sorduğunda Toonami'nin yanıtı sadece düşündükleri olmuş.
Bu noktada hiçbir şey kesin değilmiş ancak (tam emin değilim bu durumdan ama) bir çok fan 1998'in Nisan ayında orjinal Sailor Moon'un Cartoon Network'ün Toonami'sinde yayınlanacağını ummuş ancak Toonami yayına başladığında engellenmiş.Yayını engellenenen,bir çok animeyi içeren animasyon merkezli Toonami geçtiğimiz Mayıs ayında uzun bir aradan sonra geri dönmüş.
Şimdi tutturmuşlar ya bir Toonami,Toonami bilmeyenler için açıklayayım efenim.Toonami:1997'de açılmış en ünlü çizgi film - anime kanallarından birisi imiş. DBZ, Sailor Moon, Gundam Wing, Trigun, Outlaw Star, Big O, Neon Genesis Evangelion ve daha birçok izlenmesi gereken klasik animeleri -çizgi filmleri verirmiş yani özetle Cartoon Network'ün yıldızıymış.

Bu haberlere son noktayı koyup,toparlamak gerekirse efenim Sailor Moon'un yeni bölümleri önümüzdeki yaz  yayınlanacakmış ^^

Anime sektörü ülkemizde de ciddi anlamda ilerlemiş durumda.Anime çevirmeni sayısı azımsanmayacak kadar çok öyle ki turkanime.com sitesine tıkladığınızda yüzlerce animeye Türkçe altyazılı olarak ulaşabilrisiniz :) 

Benim gibi 'Ay Savaşçısı' hayranlarını çokça sevindiren bir haber oldu bu...Önümüzdeki yaza kadar :


Ama şimdilik,hatta hep mutlu kalın efenim ^^



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder